Begin van het einde?

Sinds zo ongeveer mijn 13de, 14de luister ik naar de BBC World Service. En nog steeds is dat een baken in de nacht. Makkelijk te vinden op de middengolf, 648 meter. Waar je ook bent in Europa, bijna altijd goed te beluisteren. Dat doe ik vooral ’s nachts; er zijn altijd wel een paar kwartiertjes (of uurtjes) dat ik niet kan slapen, en dan luister ik dus naar de World Service op de middengolf.

Tenminste, tot afgelopen zondag, want die nacht stortte mijn mooie BBC-wereld in. Hoe ik ook draaide aan mijn radiootje, wat ik ook deed, de World Service was niet meer te vinden. Radio Maria, er vlak naast wel, maar de BBC bleek weg, helemaal weg…
De volgende dag bleek het echt waar. En definitief! Een van de effecten van de bezuinigingen die ook de BBC treffen.
Inmiddels is hij natuurlijk wel ergens anders te vinden, op de korte golf en via internet. Maar dat is toch anders, dat voelt niet hetzelfde, en de programmering is ook anders, meer op Engeland gericht, met ellenlange weerberichten voor vissers en kustwachten.

Hoe verder, wie weet raad?

Een gedachte over “Begin van het einde?

Geef een reactie

